Více než tři čtvrtiny lidí, kteří si sjednávají životní pojištění, to dělají hlavně kvůli závažným rizikům. A to je podle Petra Procházky, ředitele pojištění osob v pojišťovně Kooperativa, zcela v pořádku. Velmi důležité pro klienty je v průběhu trvání pojistné smlouvy mít i možnost upravovat parametry pojištění podle aktuální životní situace.
Životní pojištění si nesjednáváme na rok, ale v podstatě na celý život. Může ho klient v průběhu trvání modifikovat, upravovat?
Mít možnost upravovat parametry pojistné smlouvy během jejího trvání dnes není na trhu již ničím výjimečným. V minulosti to tak ale nebylo. Hojně se dříve šířil nešvar v podobě přepojišťování smluv už po pár letech. To bylo samozřejmě pro klienty nevýhodné a dnes si to lidé naštěstí již velmi dobře uvědomují. Chtějí-li udělat změnu, je možné u stávajících pojistných smluv flexibilně upravovat celou řadu parametrů. Klientům se staršími typy smluv nabízíme výhodnou konverzi na nové FLEXI. Již v minulosti klienti této možnosti hojně využívali, každoročně si modernizovalo smlouvu přes 5000 klientů. Většinou si také až o 30 procent navýšili limity pojistného krytí.
Mluvíte o inovaci nabídky, co tedy mohou vaši klienti očekávat za novinky?
FLEXI umí nově nabídnout pojištění pracovní neschopnosti až od 57. dne, a to i ve variantě s plněním od prvního dne. Tato varianta je vhodná pro klienty, které kratší neschopenka finančně neohrozí. Pojištění pracovní neschopnosti jsme rozšířili i pro profesionální sportovce. Přidali jsme další diagnózy, kvůli kterým se rodina může dostat do svízelné situace. Ať už jsou to vrozené vady, narození vícerčat či třetí asistovaná reprodukce (IVF). Zdravotní pojišťovny například hradí jen 3 až 4 IVF cykly do čtyřiceti let ženy, ale jedná se jen o základní zákroky. Další metody, které mohou zvýšit šanci na početí, je potřeba platit zvlášť. Díky pojištění FLEXI tak klienti získají možnost úhrady i těchto nákladů, které zdravotní pojišťovny nehradí. Zároveň dále zjednodušujeme proces sjednání, automatizujeme naše vstupní dotazy v návaznosti na informace, které získáváme od žadatelů o pojištění a minimalizujeme tím dnes obvyklou administrativní zátěž pro poradce i klienty. Zajímavou novinkou oblíbené asistenční služby MAJÁK je možnost vystavení eReceptu na zavolání. Když klient zrovna nemůže navštívit lékaře a potřebuje rychle předepsat lék, zavolá na MAJÁK nebo MAJÁK+ a lékař mu po individuálním posouzení vystaví eRecept.
Zdroj: Kooperativa / komerční sdělení