Mezinárodní průzkum společnosti D-Link zjistil, že chytré reproduktory s hlasovými asistenty posílily zájem Evropanů o nákup, používání a vlastnictví spotřební elektroniky.
Nové průzkumy v Evropě odhalily změny trendů v tom, kdo obvykle vlastní, nakupuje a používá spotřební elektroniku a elektronické pomůcky v moderní chytré domácnosti – více než polovina žen (55 %) napříč Evropou totiž uvádí, že ve svých rodinách „přebírá velení“ nad technikou.
Průzkum společnosti D-Link, světového lídra v oblasti chytrých domácností a síťových technologií, také zjistil, že používání chytrých reproduktorů s hlasovým ovládáním, jako jsou Amazon Alexa, Google Home nebo Apple HomePod, podpořilo kladný vztah k technologickým vymoženostem u milionům lidí po celé Evropě. Asi 67 % žen i jejich rodin na celém kontinentu prý vděčí chytrým reproduktorům ovládaných hlasem za zvýšení důvěry v užitečnost nových technologií.
Společnost D-Link se dotazovala více než 8 000 lidí ve Velké Británii, Francii, Itálii, Německu a Španělsku a zjistila, že více než 480 000 000 Evropanů (65 %) dnes vlastní nebo plánuje, že zakoupí do své domácnosti reproduktor s hlasovým asistentem. Z toho počtu vlastní takové zařízení nebo ho chce v blízké budoucnosti koupit více než 61 % evropských žen. Studie také zjistila, že v průměru asi polovina žen v celé Evropě (55 %) je ve svých rodinách tou osobou, která koupí a bude tyto chytré pomůcky používat nejvíce. Mezi největší příznivce techniky patří ženy v Itálii, jelikož více než 62 % z nich uvádí, že moderní technologie nakupují a používají ze všech členů domácnosti nejvíce. Za nimi následují ženy v Německu a Španělsku (59 %), Francii (54 %) a ve Velké Británii (37 %).
Spolu s rostoucí důvěrou v technologie asi tři čtvrtiny (72 %) lidí po celé Evropě říká, že jim chytrý reproduktor s hlasovým asistentem nějakým způsobem obohatil život – včetně 70 % žen.
Celkem polovina Evropanů (50 %) vděčí chytrým reproduktorům s hlasovým asistentem za to, že jim ušetřily čas, přičemž stejně velká část (50 %) se také domnívá, že jim jejich zařízení pomohlo usnadnit každodenní úkoly. Přibližně třetina (33 %) Evropanů si rovněž pochvaluje klidnější domácí prostředí a prohlašuje, že Amazon Alexa, Google Home Assistant nebo Apple Homepod mají podíl na tom, že pro ně byly některé situace méně stresující.
Při zkoumání nejběžnějších způsobů použití chytrých reproduktorů s hlasovým ovládáním se ukázalo, že většina Evropanů (71 %) využívá tato zařízení hlavně k poslechu hudby, rádia nebo podcastů. Poté následují informace o počasí (57 %), funkce budíku nebo časovače (52 %), zjišťování nejnovějších zpráv a aktuálních událostí (52 %) a pokládání vtipných dotazů (41 %).
Výzkum dále zjistil, že více než dva z pěti lidí v celé Evropě (42 %) používají reproduktor s hlasovým asistentem ve spolupráci s dalšími chytrými domácími zařízeními, jako jsou chytré zásuvky, routery, domácí bezpečnostní kamery a různé senzory.
Zdroj: D-Link / komerční sdělení