Češi perou kvůli drahým energiím jinak

Řady českých domácností se dotýká zdražování energií, ale i vysoká inflace. Za své platy si totiž reálně mohou dovolit pořídit méně než dříve. Mnoho z nich tak přemýšlí nad způsoby, jak účet za energie zkrotit a na každodenním provozu domácnosti ušetřit. To se týká i takové oblasti, jakou je praní prádla. Právě při něm se totiž velké množství energie spotřebovává na ohřev vody. Řešením jsou nízké teploty, krátké cykly a přípravek, který si s odolnými skvrnami poradí i ve studené vodě. To nabízí třeba Ariel EcoClic, se kterým lze během jednoho praní ušetřit až 75 % energie.

Podle dat společnosti NIQ patří strach ze zdražování nákladů na domácnost mezi 10 největších strachů evropských spotřebitelů. Je dokonce o 5 příček výše než strach z migrace a o 1 příčku výš než obavy z globálního oteplování. Lidé v důsledku zdražování omezují spotřebu, mění návyky a vyměňují dříve používané produkty za jejich levnější varianty. Řada z nich také odjíždí za pravidelnými nákupy do zahraničí. Zcela nejoblíbenější destinací je Polsko, kde lze řadu výrobků pořídit o desítky procent levněji než u nás. 82 % Čechů také nakupuje ve slevách a 67 % spotřebitelů se snaží šetřit na plynu a elektřině. *

Dle dat také vyplývá, že zhruba 93 % Čechů již přijímá úsporná opatření a většina z nich plánuje svůj rozpočet přiškrtit ještě více, pokud by se situace zhoršovala. Omezují výdaje na luxusní výrobky, zábavu a cestování. Výdaje, které počkají – jako třeba nákup oblečení a nábytku – pak odsouvají do budoucnosti. ∗∗

Jak ale můžeme ušetřit energii při běžných činnostech, jakou je třeba praní prádla, bez které se neobejdeme?

Ušetřete energii i planetu jedním (eko)kliknutím
Kompromis v kvalitě a účinnosti produktu však není cestou. Uspořit energie, peníze i naši planetu můžeme totiž i bez toho, aniž bychom se museli spokojit s horším. Společnost Procter & Gamble se neustále snaží své výrobky inovovat tak, aby poskytovaly spotřebitelům co největší účinnost a zároveň byly co nejvíce šetrné k životnímu prostředí. Jednou z takových inovací jsou prací kapsle Ariel EcoClic, které byly vyrobeny pro co největší úsporu energie.

Prací kapsle Ariel EcoClic disponují technologií, díky které je s nimi možné prát prádlo na nízké teploty a krátké prací cykly. I ve studené vodě totiž zbaví vaše prádlo nežádoucích skvrn a zápachu a zanechají ho dokonale čisté a svěží. Díky jednoduché změně, jakou je přechod na krátké cykly a teplotu okolo 30 °C můžete s Arielem ušetřit až 75 % energie během jediné várky prádla ∗∗∗. A jak je to možné? Nejvíce energie při praní prádla totiž spotřebováváme na ohřev vody. Jakmile snížíme teplotu, jdou dolů i výdaje za energie. Kromě úspory energií, která s sebou nese i úsporu vašich financí, navíc pomůžete i životnímu prostředí.

Udržitelnost a péče o životní prostředí je totiž další oblastí, o kterou se Češi zajímají. Udržitelněji by podle společnosti Procter & Gamble chtělo žít zhruba 74 % z nás, ale jen 24 % to tak dělá. V souvislosti s drahými životními náklady 32 % Čechů tvrdí, že musí šetřit a nejsou tak ochotni platit více za udržitelnější produkty. ∗∗∗∗

S pracími prostředky Ariel je pomocí jednoho tlačítka možná nejenom úspora energií a financí, ale i udržitelnost.

Vyzkoušejte i vy nový Ariel EcoClic pro úsporu a udržitelně zářivé prádlo i budoucnost.
arielPrůzkum realizovala společnost NIQ (Nielsen Consumer Research LLC) a byl prezentován 18. října 2023 v Praze.

* Údaje vycházejí z průzkumu společnosti NIQ (Nielsen Consumer Research LLC), který byl prezentován 18. října 2023 v Praze.
∗∗ Údaje vycházejí z průzkumu společnosti NIQ (Nielsen Consumer Research LLC), který byl prezentován 18. října 2023 v Praze.
∗∗∗ při porovnání průměrné spotřeby energie pračky při praní na 30 °C a 45minutový cyklus s praním na 60 °C a 90minutový prací cyklus
∗∗∗∗ Údaje vycházejí z průzkumu společnosti NIQ (Nielsen Consumer Research LLC), který byl prezentován 18. října 2023 v Praze.

Zdroj: Procter & Gamble, foto: redakce, výrobce / komerční sdělení

Sdílejte článek s přáteli

Doporučené články

Ferragamo představuje první dámskou vůni, která vznikla pod kreativním vedením Maximiliana Davise. „Fiamma“ v italštině znamená plamen – symbol inspirace

Dnes si bez mikrovlnky, robotického vysavače nebo kávovaru neumíme představit ráno. Ale co naše babičky? Ty žily bez těchto moderních

Domov si vytváříme roky, někdy celý život. Ale když přijde pohroma, rozhoduje pár čísel na papíře – hodnota, na kterou

Přidejte se k nám